6.8 SPC Forums banner

95gr Barnes TTSX info

185K views 160 replies 75 participants last post by  toddmack  
#1 · (Edited)
De eerste van de opsomming info verzamel threads, laten we proberen de praatjes tot een minimum te beperken en niet te discussiëren met de meningen van anderen. Plaats gewoon de feiten of uw ervaring met de kogels. Hoe ze presteerden op het spel, de nauwkeurigheid van de kogel en laadgegevens die een goede nauwkeurigheid opleverden. Als u geen ervaring heeft, laat dan degenen die wel ervaring hebben de info verstrekken zodat anderen ervan kunnen leren.
Lengte 1.033
BC- .296

We hadden altijd gezegd dat een 95-100gr mono kogel het perfecte gewicht zou zijn voor de 6.8. Bedankt aan Bill Wilson om Barnes ervan te overtuigen. De 95TTSX is een dure premium kogel maar produceert waarschijnlijk de beste allround terminal prestaties.
Na het doorlopen van het grootste deel hiervan 10 maanden later, lijkt het erop dat 2.295" OAL de favoriete lengte is geweest. 30gr AA2200 poeder lijkt een favoriete lading te zijn bij apx 2900 fps uit een 16" loop, maar er zijn verschillende andere die nauwkeurig blijken te zijn. Lees de threads hieronder om andere resultaten te vinden.

#3 · (Edited)
Ik heb veel, heel veel kills in het spel met deze kogel, zowel herten, varkens als wat ongedierte. Ik geloof dat het de beste allround kogel is voor 6.8. Het heeft andere kenmerken die het aantrekkelijk maken, vooral de openingssnelheid van 1600 FPS. Dat betekent dat het waarschijnlijk zal functioneren op ongeveer 350-400 yards, afhankelijk van de lading en het geweer waaruit het wordt afgevuurd.

Het heeft ook een vlakkere baan dan de meeste zwaardere kogels.

Behoudt al zijn gewicht, dus de expansie is consistent en betrouwbaar.

Ik heb altijd de voorkeur gegeven aan de volgende drie ladingen:

1) 30 grains AA2200, SSA, CCI 41 en 2.295" OAL, geen crimp

2) 29,5 grains RE 10X, SSA, CCI 41, 2.295"

3) 28,2 grains Re 7, SSA, WSRM, 2.295" (ETA: dat doel moet "2.295" OAL" zeggen)

Image

Kills tot 300 in mijn persoonlijke veldervaring. Dit varken werd gedood op 295 yards...met een 12 inch loop SBR niet minder.

Image

Uitzonderlijk betrouwbare en consistente expansie:

Image
Image

#4 ·
Meest accurate load-out van mijn Stag 7H, groepen van één gat @ 100 Yds. Goede nauwkeurigheid uit Stag 5H. Heb nog geen wild geschoten, maar zal dit jaar wel gebeuren.
Laadgegevens: 29,2 gr RL10X, SSA messing, 2,285" OAL. Gemiddeld 2741 fps uit 5H, gemiddeld 2890 fps uit 7H.

#6 · (Edited)
Ben net begonnen met het gebruiken van deze kogel voor het begin van het hertenjachtseizoen. Gebruikte een handlading bestaande uit 30 grains 2200, CCI #41, SSA messing, 2.295" OAL. Bleek zeer effectief op herten en varkens zonder tekenen van druk in mijn uppers. Zoals anderen vind ik alles leuk behalve de kosten. Naar mijn mening de beste jachtkogel voor de 6.8 totdat er iets beters komt.

Save
#7 ·
Ik ben erg onder de indruk van de prestaties van deze kogel. Moet ze nog in het veld testen, maar zal deze zeker meenemen op mijn volgende jacht en de 120 sst als back-ups achterlaten. Ik wil echt de cavitatie zien die deze kogel maakt, gewoon omdat er iets meer energie in zit dan in mijn huidige 120gr. sst lading.

1/2" groep @100 met 3058fps gemiddeld met een Stag 7h. SSA messing CCI 41's 30gr. AA2200 COAL 2.285. Ik zal echter 2.295 proberen.

Save
#8 ·
Image
Dit zou je het meeste moeten vertellen wat je wilt weten

Save
#9 · (Edited)
Ik heb een ARP 18" SS Upper. Twee seizoenen geleden vond ik een lading met H322 die consistente groepen van 1" opleverde. Ik heb drie herten geschoten met deze combinatie - twee longschoten en één door beide voorpoten. Twee werden geschoten op 30-40 yards en de andere op 85 yards (mijn avatar). De herten met longschot bleken moeilijk te volgen. Sterker nog, er is er één verloren gegaan. Het bloedspoor bij deze twee was minimaal tot niet aanwezig. Dat gezegd hebbende, lijkt deze kogel wel te presteren zoals bedoeld en zal hij eruit komen. Neem mijn mening alsjeblieft voor wat het is, met slechts drie bevestigde kills.

Omdat anderen echt veel succes hebben met de 95TTSX, heb ik ze onlangs geprobeerd met AA2200. Elke groep die ik in mijn testrun schoot, was gemiddeld 0,50 tot minder dan 1" op 100 yards. Ik koos 30,0 grains om verschillende COAL's te testen, waarbij 2,295" de winnaar was. Ik zal volgend seizoen met deze lading jagen.

Ladingen (met halzen gedraaid tot maximaal 0,013 en een lichte crimp Lee FCD):
95TTSX met 29,6grs H322 COAL 2,300 & CCI41 Snelheid - 2690 Groepsgrootte - 0,928"
95TTSX met 30,0grs AA2200 COAL 2,295 & CCI41 Snelheid - 2808 Groepsgrootte - 0,736"

#144 ·
Wow, that nosler sure looks like a barnes.
De neusholte is echter niet helemaal zo uniform als die van de Barnes. Ik zou denken dat dat het minder concentrisch zou maken en meer trillingen zou creëren terwijl het de loop afdaalt en zich zou vertalen in meer wiebelen na het verlaten van de loop = minder nauwkeurigheid op grotere afstanden...heeft iemand nauwkeurigheidstests tussen de twee gedaan?

#12 ·
Deze kogel verbetert de prestaties van de 6.8 echt. We bergen de kogels zelden op wild, omdat ze bijna altijd volledige penetratie geven en altijd expanderen. Gecombineerd met uitstekende nauwkeurigheid, wat is er niet om van te houden!

#13 ·
De 95 TTSX is mijn favoriete kogel voor de 6.8. Ik laad nog steeds RE 10x (ik heb een goede voorraad op mijn werkbank) en kan niet klagen over de prestaties (het poeder). Deze zomer begin ik te spelen met AA2200 en misschien verander ik iets voor dit komende jachtseizoen.

Deze kogel verbetert de prestaties van de 6.8 echt. We vinden de kogels zelden terug op wild, omdat ze bijna altijd volledige penetratie geven en altijd expanderen. In combinatie met uitstekende nauwkeurigheid, wat is er niet om van te houden!
Mijn ervaring ook. Ik ben echter al overgestapt op AA2200 en ik merkte net iets meer nauwkeurigheid van de kogel versus het staafpoeder. Al met al is de lading nog steeds mijn favoriet en ik ben het volledig eens met de uitspraak dat het "de prestaties van de 6.8 verbetert"

#14 ·
Ik ben het ermee eens, want het is ook mijn favoriet. Het maakte een heel mooi 3/4" gat helemaal door de nek van het hert dat ik op de plek van HTR heb geschoten en heeft sindsdien vergelijkbare resultaten. Wat mensen in mijn ervaring nog steeds niet zien, is het effectieve ontwerp ten opzichte van de moderne kogels die de prestaties aanzienlijk verbeteren. Ik hoor nog steeds: nou, een kogel van 95gr is vreselijk klein. Daar ben ik oké mee lol.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#15 ·
Dus, is er een voordeel van dat diepere kanaal op de Nosler? Ik zou me een beetje zorgen maken over het verliezen van massa van de kogel als deze te veel uit elkaar valt.

Save
#65 ·
Dus, is er een voordeel van dat diepere kanaal op de Nosler? Ik zou me een beetje zorgen maken over het verliezen van massa van de kogel als deze te veel uit elkaar valt.
De Barnes-kogel is van massief koper en zachter dan de Nosler 95% koper en 5% zinklegering. Dit is de reden dat de Nosler de grotere expansieholte nodig heeft. Het houdt nog steeds bij elkaar als het uitzet. Deze link toont een prestatievergelijking van alle monolithische 6,8 mm kogels.

http://68forums.com/forums/showthre.../showthread.php?33178-6-8-SPC-Bullet-Performance&p=456500&viewfull=1#post456500

Image

Save
#16 ·
Nauwkeurig maar prijzig. Dit is de eerste Barnes die zo nauwkeurig is geweest voor mij.
De grootte van een dubbeltje en kleiner voor groepen, zal deze kogel proberen, ook al is hij prijzig.
Nogmaals, niet zo snel als andere, opent bij lagere snelheden.
Barnes 95gr TTSX
29.8gr H322 Fed205M primers, Hornady Brass
2.285 O.A.L.
2648 fps
Image

Save
#19 ·
Dus nu heb ik net 200 patronen van 85g TSX ontvangen, en ik zie al deze lof voor de 95g.

Afgezien van het voor de hand liggende gewicht van 10g, wat geef ik nog meer op?
BBoswell, voel je niet alleen, ik heb 12 dozen SSA 110 barnes TSX en 5 dozen Hornady 120SST...LOL Ik kan gewoon niet of heb niet elke mogelijkheid nodig.

Save
#23 ·
Eindelijk had ik de kans om wat AA2200 te kopen om uit te proberen in mijn 18,6" spec 11 1-11" twist Robinson Arms XCR-L bewerkt tot 30grs met de 95gr TTSX 2.29" COL, maar ik heb nog geen kans gehad om ze in dit geweer te schieten.

Ik heb ook een saami spec chambered 1-10" twist 23" s/s T/C Contender carbine loop waarvoor ik moeite heb om een accurate lading te krijgen. Ik was afgelopen zondag op de schietbaan om me voor te bereiden op het openen van het herten seizoen dat gisteren was met een paar verschillende kogels/ladingen 28grs AA2200 met 110gr TTSX geladen tot 2.40" COL gaf me mijn beste nauwkeurigheidslading tot nu toe, maar ik schoot ze allemaal op en ik was niet blij met de drop die ik kreeg @ 200 yards, hoewel ik ze 1 3/4" hoog @ 100 yards had nulgesteld, ze sloegen 4" - 5" laag @ 200 yards.

Dus besloot ik om een paar van de 95gr TTSX ladingen in mijn Contender loop te proberen, holy cow was ik verbaasd over de nauwkeurigheid die ik kreeg 1/2" 3 schots 100 yard groepen nadat ik de meeste herlaadbeurten had opgebruikt had ik het afgesteld op net onder 2" hoog op 100 yards ik probeerde maar één schot uit tot 200 yards het sloeg 1/2" laag en 1/2" links van de bulleye.

Ik had er nog maar 8 over dus pakte ik in en ging gisterenochtend op hertenjacht zag niets maar had zeker een goede tijd met het inpakken van die accurate combo.

#24 ·
Ik had eindelijk de kans om wat AA2200 te kopen om uit te proberen in mijn 18,6" spec 11 1-11" twist Robinson Arms XCR-L, bewerkt tot 30grs met de 95gr TTSX 2.29" COL, maar ik heb nog geen kans gehad om ze in dit geweer te schieten.

Ik heb ook een saami spec chambered 1-10" twist 23" s/s T/C Contender carbine loop waarvoor ik moeite heb gehad om een accurate lading te krijgen. Ik was afgelopen zondag op de schietbaan om me voor te bereiden op het openen van het hertenjachtseizoen dat gisteren was, met een paar verschillende kogels/ladingen. 28grs AA2200 met 110gr TTSX geladen tot 2.40" COL gaf me mijn beste nauwkeurigheidslading tot nu toe, maar ik heb ze allemaal verschoten en ik was niet blij met de daling die ik kreeg @ 200 yards, hoewel ik ze 1 3/4" hoog @ 100 yards had afgesteld, ze sloegen 4" - 5" laag @ 200 yards.

Dus besloot ik om een paar van de 95gr TTSX ladingen in mijn Contender loop te proberen, heilige koe, ik was verbaasd over de nauwkeurigheid die ik kreeg. 1/2" 3 schots 100 yard groepen na het gebruiken van de meeste herlaadbeurten die ik had, ik had het afgesteld op net onder 2" hoog op 100 yards, ik probeerde maar één schot op 200 yards, het sloeg 1/2" laag en 1/2" links van de bulleye.

Ik had er nog maar 8 over, dus pakte ik in en ging gisterenochtend op hertenjacht, zag niets, maar had zeker een leuke tijd met het inpakken van die accurate combo.
De 110 TSX @2.40" was waarschijnlijk een zeer lage snelheid (schatting 2400 fps bereik) dus laag @200 yds. De 95s @2.29" waarschijnlijk over 2800+ fps.

#25 · (Edited)
Maakt ook niet echt meer uit over de 110gr ladingen, ik zal ze waarschijnlijk nooit meer gebruiken/schieten nu ik deze accurate combinatie heb, ik zal schieten/jagen met de 95gr TTSX/AA2200 in dit geweer, zou me nu moeten dekken voor coyotes/herten/beren.

#26 ·
Dat is wel een beetje wat ik dacht. Ik had geen tijd om een van de ladingen te chronograferen, dus ik ben niet zeker van de snelheden (moet dat oplossen) en ik laadde/schoot 110gr TTSX, zou niet veel (zo niet) verschil moeten maken tussen die twee.

Maakt ook niet echt meer uit over de 110gr ladingen, ik zal ze waarschijnlijk nooit meer gebruiken/schieten nu ik deze accurate combinatie heb, ik zal schieten/jagen met de 95gr TTSX/AA2200 in dit geweer, zou me nu moeten dekken voor coyotes/herten/beren.
Eens, aangezien de 95's ook veel sneller zijn. De meeste ladingen die op de 110 TSX met 28,0 gr 2200 worden geplaatst, liggen rond de 2500 fps met een 16" loop, gemakkelijk 300 fps langzamer en de 110's werden geladen op ~2,295". De uwe @2,40" zou de druk en snelheid met minstens 100 fps verlagen. Ik heb ladingen gezien die zo hoog zijn als 30,0 gr 2200 @ 2,30" (~2673 fps). Heb niet veel ladingen gezien die 2700 fps halen met 2200.

#27 · (Edited)

Hoeveel verder kan ik gaan? Ik heb gisteren de 95 TTSX 2.295" COAL met 30.0gr en 30.5gr AA2200 (65F) geschoten. De gemiddelde FPS was 2830 en 2890 in een 18" PSA loop. De primers lijken nog niet plat te zijn. Ik dacht eraan om op te werken naar 31.0. Aanbevelingen?

Save
#28 ·
View attachment 7264 Hoeveel verder kan ik gaan? Ik heb gisteren de 95 TTSX 2.295" COAL met 30.0gr en 30.5gr AA2200 (65F) geschoten. De gemiddelde FPS was 2830 en 2890 in een 18" PSA loop. De primers lijken nog niet platgeslagen te zijn. Ik dacht eraan om op te werken naar 31.0. Aanbevelingen?
De belangrijkste vraag is hoe de nauwkeurigheid eruit ziet. Ik zou altijd nauwkeurigheid verkiezen boven 1gr snelheid. 2800 fps is meer dan snel genoeg voor die kogel. Voer de getallen in een ballistische calculator in en controleer uw maximale bereik. U heeft minimaal 1600 fps nodig voor een goede expansie.

Save
#29 · (Edited by Moderator)
Kletspraat.

Save
#31 ·
Als je wilt chatten, doe dat dan ergens anders. Dit draadje is alleen voor gegevens. Welke ladingen je gebruikt en de resultaten die je krijgt.

Save
#32 ·
angsniper, ik vraag hoeveel verder ik qua druk kan gaan met AA2200 en 95 TTSX om de maximale snelheid te verkrijgen en je verwijdert de post als geklets, inclusief Camp Cook's antwoord op mijn vraag. Lijkt zeer relevant voor het onderwerp. Sorry, maar ik kan je niet bedanken.

Save
#33 ·
Xman, het kan me echt niet schelen wat je denkt. Dit info-draadje is voor gegevens en resultaten. Het is gemaakt zodat gebruikers niet door de dingen hoeven te ploeteren die jij plaatst. Als je vragen hebt, begin dan een draadje in de herlaadsectie en krijg daar je antwoorden. Dan kun je hier je gegevens plaatsen. Het enige dat relevant is voor dit draadje zijn gegevens en resultaten en ik beloof dat ik er niet met je over zal discussiëren.

Save
#34 ·
Gisteren eindelijk met mijn chrony en de 30gr AA2200/95gr TTSX/nieuwe Rem LR primer hulzen/Win LR primers/2.29" COL ladingen de range bereikt. Hieronder staan de gemiddelde snelheden. Bonus is dat beide geweren deze in MOA @ 200 yards schieten = één lading voor beide geweren.

Robinson Arms XCR-L 18.6" 1-11" spec 11 chambered barrel = 2892fps

T/C Contender 23" s/s bull saami spec 1-10" twist barrel = 2960fps

#35 ·
Dat is behoorlijk heet. Hoe ziet het messing eruit? Ik moest ook behoorlijk heet pushen om de nauwkeurigheid te krijgen. Toen moest ik naar een tac-veer en een zwaardere buffer om te gaan met lichte druktekenen. Bedankt H voor dat advies trouwens.

You have insufficient privileges to reply here.